Колегам
Поради вчителям
10 способів порятунку від стресу
З'ясуйте, що саме вас тривожить і зачіпає за живе.
Психологи стверджують: проблема,
витягнута з підсвідомості, — вже
наполовину вирішена. Для цього зовсім необов'язково йти до
психоаиалітика. Розкажіть про те, що вас турбує, близькій людині. Це особливий
психологічний прийом: проаналізувавши свою
проблему вголос, ви доберетеся до кореня своїх проблем і знайдете вихід
із ситуації.
Не вдавайте з себе бідну ягничку. Перше, що рекомендують зробити психологи коли в черговий
раз захочеться розвинути з дріб'язкової проблеми маленьку трагедію,
слід знайти людину, якій живеться набагато гірше, і допомогти їй.
Сплануйте свій день. Учені помітили, що для людини, стан якої наближається до стресового, час прискорює свій біг. Тому вона відчуває непомірну завантаженість і нестачу часу. Упоратися з
перевантаженнями елементарно: розпишіть свої дії, розподіливши за ступенем важливості, і виконуйте
свій план.
Не згущуйте хмари. Люди, схильні до стресових реакцій, будь-яку
проблему роздувають до масштабів всесвітньої катастрофи.
Насправді жахливі обставини в нашому житті трапляються нечасто. Тому викиньте
з голови надумані проблеми, а також ті, які ви не в змозі вирішити.
Навчіться керувати своїми емоціями. Наш мозок викидає
гормони стресу на будь-які подразники, що загрожують нашому спокою. При цьому йому зовсім байдуже, реальні вони чи вигадані.
Вирватися зі стресового кола допоможе найпростіша йогівська вправа.
Заплющіть очі й подумки перенесіться на
берег океану. Підніміть руки вгору і розведіть у сторони, уявляючи, як у них входить енергія. Складіть їх
одна на іншу в ділянці пупка (ліва
знизу). Цього цілком достатньо, щоб повноцінно відпочити, збагатити
мозок киснем і заспокоїтись.
Не забувайте хвалити себе щоразу, коли вам удається впоратися із
хвилюванням. Наприклад,
купіть собі будь-що у подарунок. Причому, робити це потрібно не стільки заради
себе, скільки заради свого мозку. Ваша сіра речовина теж має потребу в подяці
за відмінно виконану роботу.
Усміхайтеся, навіть якщо вам не дуже хочеться. Сміх позитивно
впливає па імунну систему, активізуючи Т-лімфоцити
крові. У відповідь на вашу усмішку організм продукуватиме бажані гормони
радості.
Робіть фізичні вправи не менше ЗО хвилин на день. Замість того,
щоб відлежуватись у ліжку, бігайте. За твердженням лікарів, найантистресовіші
види спорту — біг і спортивне ходіння.
По-перше, активні рухи не дають адреналіну нагромаджуватися, по-друге,
відволікають від негативних думок. Стежте за пульсом — його оптимальна частота
для вас розраховується за такою формулою: 180 мінус ваш вік.
Використовуйте агресивну енергію в мирних цілях. Візьміть па
озброєння японський спосіб боротьби зі стресами. Коли японець відчуває
роздратування, він щосили б'є опудало
свого недруга. А якщо у вас під
рукою ляльки не виявилося, напишіть лайливий лист і з усією
кровожерливістю, на яку ви здатні, спаліть його, розірвіть на шматки... (Можете
уявляти, начебто те саме робите з адресатом). Помічено, що ненормативна лексика разом з різкими жестами теж
добре виводить негативні емоції.
Вживайте вітамін Е. Він підвищує
імунітет і стійкість до стресу. До речі, цей вітамін у натуральному вигляді міститься
в картоплі, сої, кукурудзі, моркві, ожині і волоських горіхах.
1. Уважно вислуховуйте підлітка. Прагніть до того, щоб підліток зрозумів, що він вам не байдужий і ви готові зрозуміти і прийняти його. Не перебивайте. Не показуйте свого страху. Ставтесь до нього серйозно, з повагою.
2. Запропонуйте свою підтримку та допомогу. Постарайтесь переконати, що даний стан (проблеми) тимчасові і швидко пройдуть. Проявіть співчуття і покажіть, що ви поділяєте і розумієте його почуття.
3. Поцікавтесь, що найбільше в даний час турбує підлітка.
4. Впевнено опікуйтесь підлітком. Саме це допоможе йому у власні сили
5. Використовуйте слова, речення, які сприятимуть встановленню контакту: розумію, звичайно, відчуваю, хочу допомогти.
6. В розмові з підлітком дайте зрозуміти йому, що він необхідний іншим і унікальний як особистість. Кожна людина, незалежно від віку, хоче мати позитивну оцінку своєї діяльності.
7. Недооцінка гірша, ніж переоцінка. Надихайте підлітка на високу самооцінку. Вмійте слухати, довіряти і викликати довіру в нього.
8. Звертайтесь за допомогою, консультацією до спеціаліста, якщо щось насторожило вас у поведінці підлітка.
Правила покарання агресивних дітей та підлітків
• Покарання не повинно шкодити здоров'ю дитини — ні фізичному, ні психічному. Попри це, воно має бути корисним.
• Якщо є сумніви, покарати чи ні, не карайте, навіть якщо вже зрозуміли, що надто м'які, довірливі й нерішучі. Жодної «профілактики», жодних покарань про всяк випадок.
• За один раз — одне. Навіть якщо провин багато, покарання може бути суворим, але тільки одне за все відразу, а не по одному за кожну провину. Салат із покарань — страва не для дитячої душі! Не можна карати за рахунок любові. Хай там що трапилося, не обмежуйте дитину в схваленні й заохоченні, на які вона заслуговує.
• Термін давності. Краще не карати, ніж карати із запізненням. Покарання із запізненням навіюють дитині минуле, не дають стати іншою.
• Покараний — пробачений. Інцидент вичерпано. Сторінку перегорнуто. Про старі гріхи ні слова. Не заважайте починати життя спочатку!
• Без приниження. Хай там що сталося, хай там якою є провина, покарання не повинно сприйматися дитиною як перемога нашої сили над її слабкістю, як приниження. Якщо дитина вважає, що ми несправедливі, покарання подіє тільки у зворотний бік.
• Дитина має боятися не покарання, не гніву, а нашого засмучення. Слід розуміти, що, не будучи досконалою, вона не може не засмучувати тих, хто її любить.
ВИХОВНА РОБОТА З «ВАЖКИМ ШКОЛЯРЕМ»
1. Намагайтесь запобігти ДУМКАМ про безнадійну педагогічну занедбаність того чи іншого учня. Вселяйте в себе віру, що "важкий” вихованець є потенційним носієм багатьох позитивних якостей. У ході перших контактів з такою дитиною виявіть доброзичливу зацікавленість, повагу, відкинувши можливе упереджене ставлення до неї.
2. Уникайте хворобливої реакції на перші негативні прояви у поведінці важкого вихованця у ставленні до вас. Такі діти не рідко на початковому етапі спілкування з новим вчителем, а тим більше з молодим, схильні випробовувати його.
3. Добре ознайомтесь з умовами життя учня вдома, особливостями спілкування в школі, поза її межами, з батьками. Та найголовніше – виявіть джерело, причини, що призвели до морального захворювання учня.
4. Вивчіть паростки позитивних якостей вихованця, його схильності, уподобання, інтереси.
5. Будь-що намагайтеся полюбити дитину за те, що вона людина. Виявіть доброту, чуйність, порядність, щоб протистояти негативізму, з яким учневі доводиться зустрічатись у спілкуванні. Це і буде застосування методу "вибуху”, який може сприяти досягненню добрих виховних результатів за порівняно короткий строк. Спрямовуйте на таку діяльність усіх вчителів, вихователів класу.
6. У процесі спілкування з вихованцем не вдавайтесь до методів постійного контролю, гальмування, а використовуйте метод "заміни”, тобто включення таких видів діяльності, які б відповідали його інтересам.
7. Помічайте найменші позитивні зрушення у поведінці і діях школяра. Підкріплюйте їх своїм заохоченням, схваленням. Водночас не зосереджуйте увагу на негативних проявах поведінки. пам’ятайте, що погані звички долати важко. Лише поступове розширення кола позитивних дій має витісняти негативні вчинки.
8. Постійно включайте вихованців у колективні справи класу, спортивні команди, давайте посильні доручення, підкреслюйте їх значення для успіху всього колективу.
9. Систематично працюйте з батьками, щоб спільно забезпечити позитивний педагогічний вплив на важковиховуваного, єдність зусиль на грунті доброти, поваги.
10. Намагайтеся частіше бувати з "важким” учнем один на один: разом обговорюйте питання, які викликають у нього інтерес, розповідайте йому про цікавих людей. Запрошуйте до своєї домівки, намагайтеся спільно працювати над виконанням тих чи інших завдань, але уникайте при цьому набридливого повчання,моралізаторства. Під час канікул, вашої відпустки намагайтесь листуватись з вашим вихованцем (якщо ви або виїжджаєте на цей час з населеного пункту) учень повинен відчувати, що вчителя цікавить його життя під час канікул.
Коментарі
Дописати коментар