Учням

Інформація для учнів:

У яких випадках звертатися до соціального педагога?

Якщо у Твоїй родині є проблеми, які Тебе постійно турбують, заважають нормально вчитися та відчувати себе щасливим.

Якщо хтось примушує Тебе до вчинків, що суперечать нормам моралі, пригнічують Твою гідність, а Ти не знаєш як себе поводити у такій ситуації.

Якщо Ти відчуваєш, що Тобі потрібна допомога лікаря або юриста, проте не наважуєшся звертатися до батьків.

І просто коли Тобі здається, що всі інші відвернулися від Тебе і ніхто тебе вже не зрозуміє...

Соціальний педагог– це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту учнів школи та попередженні впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини.

У школі він є громадським інспектором з охорони дитинства.

Соціальний педагог:

- здійснює соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей з метою попередження безпритульності, бездоглядності та випадків усіх форм домашнього насильства над дітьми;
- бере участь у виховній роботі з питань профілактики появи негативних форм поведінки у неповнолітніх (паління, алкоголізму, наркоманії; дитячої злочинності тощо), пропаганди здорового способу життя, статевого виховання молоді;
- допомагає виявленню творчих нахилів, розкриттю здібностей дітей та підлітків, сприяє участі учнів у суспільно-корисній, волонтерській діяльності;
- проводить просвітницьку роботу з батьками або особами, що їх замінюють (індивідуальні бесіди, виступи на батьківських зборах);
- є посередником між школою, сім’єю, державними установами по захисту прав дітей та громадськістю; бере участь в організації їх взаємодії з метою створення умов для нормального розвитку дітей і підлітків.

Функції соціального педагога:

1. Прогностична: прогнозування посилення негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації.
2. Консультативна: рекомендації учням, батькам, вчителям, молодіжним об’єднанням з питань розв’язання конфліктів та проблемних ситуацій.

3. Захисна: захист прав дітей, представлення їх інтересів в різноманітних інстанціях
4. Профілактична: запобігання негативним проявам в учнівському середовищі, пропаганда ЗСЖ.
5. Соціально-перетворювальна: соціально-педагогічний захист соціально незахищених категорій дітей, сприяння професійному самовизначенню.

6. Організаційна: координація взаємодії всіх суб’єктів виховання, сприяння участі дітей у науковій, технічній, художній творчості.

Питання, за якими можна звертатися до соціального педагога:

— формування гуманних відносин між учнями та педагогами;
— охорона і захист прав та інтересів дітей;
— вивчення особливостей особистості учня, соціальної ситуації розвитку та умов життєдіяльності;
— вияв інтересів та потреб, проблем і труднощів дітей та підлітків;
— створення атмосфери психологічного комфорту для учнів у навчальній та позанавчальній діяльності;
— організація та координація різних видів позанавчальної діяльності дітей і підлітків;
— попередження конфліктів в учнівських колективах;
— допомога у професійному самовизначенні;
— орієнтація учнів на здоровий спосіб життя;
— профілактика правопорушень серед неповнолітніх, робота з учнями “групи ризику”;
— взаємодія з педагогами, психологами, батьками або опікунами для надання допомоги учням.

У тебе проблеми у спілкуванні?

Досить часто хлопці й дівчата потрапляють у ситуації, коли їм важко зробити пер­ший крок до знайомства, особливо, із людиною протилежної статі, перший крок до примирення. За цим стоять глибокі переживання: страх, роздратування, несподівана агресивність. Усе це може ускладнювати життя. Але при бажанні завжди можна знайти вихід.

ПАМ'ЯТАЙ!

1. Найважливішим є саме перший крок. Тому, якщо ти хочеш познайомитися чи помиритися, йди першим назустріч людині, не чекай і не думай, що це повинна зробити вона.
2. Посміхайся! Твоя посмішка свідчить про добрі наміри.
3. Частіше називай ім'я співрозмовника. Для кожного звук власного імені найсолодший і найважливіший звук людської мови.
4. Проявляй щиру зацікавленість.
5. Інтонацією, виразом обличчя, позою покажи зацікавленість.
6. Намагайся знайти цікаву тему для розмови. Розмова «ні про що», про футбол, погоду, фільм теж може дати хороший результат. Важливо те, що контакт уже відбув­ся.
7. Налаштовуйся на людину, уважно слухай її. Слухати набагато важче, аніж гово­рити самому. Уважно спостерігай за іншими, намагайся якомога глибше зрозуміти по­відомлення (те, про що говорить інший), запам'ятовуй почуте, перед тим як дати відповідь.
8. Слова не обов 'язково найважливіші елементи повідомлень. Ми спілкуємося навіть тоді, коли мовчимо.
9. Будь відкритим, випромінюй тепло, і воно повернеться до тебе.

Ти вважаєш, що недостатньо впевнена в собі людина?

Ось деякі орієнтири впевненості:

1. Я маю право оцінювати свою поведінку, думки та емоції і приймати відповідальність за їхнє ініціювання і наслідки для себе.
2. Я маю право вирішувати, чи відповідальний я за вирішення проблем інших людей.
3. Я маю право змінювати свою думку.
4. Я маю право робити помилки і бути відповідальним за них.
5. Я маю право бути нелогічним у прийнятті рішень.
6. Я маю право говорити, що я чогось не знаю.
7. Я маю право говорити, що я чогось не розумію.
8. Я маю право говорити, що я не маю до цього ніякої справи.
9. Я маю право встановити особисті пріоритети.
10. Я маю право говорити «ні» без почуття провини.

 

 

 Як бути щасливим, або кілька порад

роздратованій людині

                                                   Беріть приклад із сонячного годинника-

                                                                                 Лічіть лише сонячні дні.

Г.Сельє

 

Найчастіше нас дратують дрібниці – чиєсь недоречне зауваження, нетаттовність, побутва незручність. Осмисліть ситуацію, намагайтесь побачити щось позитивне в ній або, принаймні, поставтесь до неї з гумором. І ще: не помічайте того, що може зіпсувати настрій.

Намагайтеся не залишатися віч-на-віч зі своїми неприємностями. Вам стане краще, коли розкажете про те, що вас хвилює, доброзичливій, розумній людині. Нехай її поради і не матимуть практичного значення, важливе співчуття, бажання допомогти...

Самі теж будьте готові вислухати чужу спрвідь. Не гнівайтеся. Привчіть себе до паузи, яка передує вибуху гніву. Він завдасть вам лише нових неприємностей.Найкраща розрядка – фізична праця.Здорова фізична втома поглине ваш гнів.

 

 

                               Правила ведення

суперечки

 

·        Будьте терплячими до недоліків інших людей;

·        Прагніть до згоди,але не бійтеся розбіжності;

·        Не сперечайтеся через дрібниці;

·        Не сперечайтеся з тими, з ким сперечатися даремно;

·        Не сперечайтеся з тими, кому важливіше посперечатися, а не вирішити проблему;

·        Ніколи не починайте суперечки, якщо ви щось дійсно хочете з’ясувати;

·        Намагайтеся не перемогти, а знайти істину;

·        Використовуйте діалог за методом Сократа: свою думку розділіть на маленькі частинки й кожну подайте у формі запитання, що передбачає коротку,просту і заздалегіть передбачувану відповідь.

 

 

Як досягти успіху

 

 

·       Часто і багато сміятися.

·       Завоювати повагу розумних людей і любов оточуючих.

·       Заслужити повагу чесних критиків і витримати зраду несправжніх друзів.

·       Розуміти красу.

 

·       Знаходити краще в інших.

·       Залишити світ після себе трішки кращим через здорову дитину, сад або покращивши соціальні умови, знати що хоча б одній людині столо легше дихати в її житті, тому що ти жив.

 

Це і означає досягти успіху.

 

Ральф Уолд Емерсон

 

 

 

Як змінитися на краще

 

1.        Визначте, що саме ви хочете змінити в собі, або яким хочете стати.

Спитайте себе:” Як би я хотів змінитися?” хотіли б ви бути більш приязним і сердечним, ніжним, діяти більш чітко, бути впевненим? Уявіть собі риси характеру, яких би ви хотіли позбутися, і навпаки, які б хотіли розвинути в собі краще.

2.        Використайте процес створення сценарію в думках, щоб уявити себе в новій ролі.

Ви створюєте для себе індивідуальність або характер, ніби режисер в думках репетируєте свій новий образ.Ви дивитесь на себе по іншому.

3.        Втілюйте свій новий сценарій у життя.

Прийміть нову роль і діяльність, які ви створили для себе, і вмпрбуйте їх на практиці в реальних ситуаціях.

 

 

Кодекс школяра

„ Допоможи сам собі”

 

Допоможи сам собі – це означає стати творцем власної долі

 

 

1.               Люби і поважай себе.

2.               Не пригнічуй своє особисте „ Я”.

3.               Пізнай себе, можливості середовища, тих умов, що тебе оточують, зроби правильний вибір, визнач свої цілі та зміст життя.

4.               Учися самостійно мислити. Тренуй пам’ять. Більше став запитиань: “Чому?”

5.               Постійно шукац як застосовувати свої знання на прктиці.

6.               Плідно використовуй вільний час.

7.               Розпочату справу доводь до логічного завершення.

8.               Домагайся, щоб емоції не випереджали розум.

9.               Навчися і умій дружити.

10.         Навчись поважати інших.

11.         Бережи здоров’я.

12.         Повір у себе – і досягнеш всього

 

                   Три способи поліпшення пам’яті

1.   Підвищити здатність концентрувати увагу на тому, що ви хочете запам’ятати.

 

Якщо перебувати в ситуації, коли важливо щось запам’ятати, навчіться зосереджуватися на цьому, використовуючи “перемикач” пм’яті. Він створений для того, щоб нагадати вам, що зараз вам необхідно бути особливо пильним, слухати й запам’ятати все, що можете.

2.        Підвищити здатність створювати в думках чітку картину або запис.

 

Перед тим, як щось згадати, ви повинні мати чітке уявлення про це. В цьому вам допоможе вправа.Спочатку ви можете бути вражені тим, наскільки ви поганий спостерігач або слухач, але практикуючись, ви вдосконалюватиметесь.

 

3.  Поліпшити здатність відтворювати в пам’яті те, що запам’ятали.(ім’я, номер телефону, місцезнаходження предмета, дорогу, якою йшли, та ін.)

Це допоможе вам відновити пам’ять. Працюйте на цим.

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Дистанційне навчання для учнів 5 класу

Дистанційне навчання для учнів 9 класу